Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Jak zachowywać się wobec osób z niepełnosprawnością? – lekcja savoir-vivre w klasie 4b

Czasami spotykając osobę niepełnosprawną nie wiemy jak się zachować – czy podejść do niej, w jaki sposób nawiązać rozmowę, czy zaoferować pomoc. Zdarza się, że czujemy się skrępowani, dlatego unikamy kontaktu. Takie reakcje są najczęściej efektem niewiedzy. Aby przybliżyć uczniom kl. 4b podstawowe zasady zachowania wobec osób z niepełnosprawnością 24 października przeprowadzona została krótka lekcja savoir-vivre.

Podczas zajęć uczniowie obejrzeli filmiki instruktażowe, ukazujące w przystępny sposób, jakich zachowań należy unikać, a jakie będę pomocne w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością.

Czwartoklasiści uczestniczyli również w pogadance, odpowiadając na pytania nauczyciela oraz dzieląc się własnymi spostrzeżeniami. Następnie, pracując w zespołach, przygotowali broszurki nt. „Z niepełnosprawnym na co dzień – jak pomóc, a nie zaszkodzić?”. Do pracy podeszli chętnie i z dużym zaangażowaniem.

Zajęcia okazały się dla dzieci ciekawe i co najważniejsze - pouczające. Zostały one zrealizowane w ramach projektu edukacyjno-społecznego „Każdy inny - wszyscy równi”.

Podczas zajęć wykorzystano aparat fotograficzny z programu „Laboratoria Przyszłości”.