Jak zachowywać się wobec osób z niepełnosprawnością? – lekcja savoir-vivre w klasie 4b
Czasami spotykając osobę niepełnosprawną nie wiemy jak się zachować – czy podejść do niej, w jaki sposób nawiązać rozmowę, czy zaoferować pomoc. Zdarza się, że czujemy się skrępowani, dlatego unikamy kontaktu. Takie reakcje są najczęściej efektem niewiedzy. Aby przybliżyć uczniom kl. 4b podstawowe zasady zachowania wobec osób z niepełnosprawnością 24 października przeprowadzona została krótka lekcja savoir-vivre.
Podczas zajęć uczniowie obejrzeli filmiki instruktażowe, ukazujące w przystępny sposób, jakich zachowań należy unikać, a jakie będę pomocne w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością.
Czwartoklasiści uczestniczyli również w pogadance, odpowiadając na pytania nauczyciela oraz dzieląc się własnymi spostrzeżeniami. Następnie, pracując w zespołach, przygotowali broszurki nt. „Z niepełnosprawnym na co dzień – jak pomóc, a nie zaszkodzić?”. Do pracy podeszli chętnie i z dużym zaangażowaniem.
Zajęcia okazały się dla dzieci ciekawe i co najważniejsze - pouczające. Zostały one zrealizowane w ramach projektu edukacyjno-społecznego „Każdy inny - wszyscy równi”.
Podczas zajęć wykorzystano aparat fotograficzny z programu „Laboratoria Przyszłości”.