Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacja Pedagogiczna „Uważność- nasza siła, wielka moc”

Innowacja Pedagogiczna „Uważność- nasza siła, wielka moc” miała na celu poprawę funkcjonowania ucznia w kontekście jego koncentracji uwagi, rozumienia siebie i własnych emocji oraz konstruktywnego radzenia sobie z nimi. Uważność to szczególny rodzaj uwagi, skierowanej na bieżącą chwilę. We współczesnym świecie dzieci doświadczają wielu trudnych emocji, a obowiązki i oczekiwania otoczenia przyczyniają się do wysokiego poziomu stresu. Jednak aby umiejętnie poradzić sobie z emocjami, należy wiedzieć jak to zrobić- jak się wyciszyć lub zrelaksować. To jedna z kluczowych życiowych potrzeb, aby móc zachować opanowanie i spokój w trudnych sytuacjach. Bycie uważnym wpływa w znaczący sposób na obniżenie poziomu stresu, zwiększenie poczucia pewności siebie i szczęścia.

Ćwiczenia uważności proponowały dzieciom narzędzia do rozwijania umiejętności koncentracji uwagi, a także samoświadomości własnego ciała, emocji, bycia uważnym zarówno na siebie, jak i inne osoby. Dzięki treningowi uważności dzieci nauczyły się rozpoznawać własne uczucia, potrzeby, emocje czy reakcje oraz podniosły swoją odporność na stres, nieunikniony w codziennym życiu. Wprowadzenie elementów treningu stanowiły profilaktykę dla zdrowego rozwoju kondycji psychofizycznej dziecka.

Realizacja innowacji odbywała się między innymi w ramach zajęć dydaktycznych. Uczniowie klasy IVb chętnie uczestniczyli w zajęciach uważnościowych, brali w nich aktywny udział. Wykazywali się twórczą postawą, dociekliwością i wytrwałością potrzebną do osiągnięcia celu.

Dzięki tym zajęciom dzieci: 

  • odkryły swoje supermoce,
  • zrozumiały, czym są lęk i stres,
  • poznały techniki radzenia sobie z nimi,
  • dowiedziały się, na czym polega uważność,
  • nauczyły się rozpoznawać niepokojące myśli i radzić sobie z nimi,
  • poczuły się lepiej i nabrały pewności siebie.

Na podstawie przeprowadzonej ankiety można stwierdzić, że zajęcia były dla uczniów atrakcyjne, ciekawe i łatwe. Większość dzieci chciałaby w przyszłym roku kontynuować przygodę z uważnością. Przeprowadzona ewaluacja wykazała, że innowacja zdecydowanie poprawia jakość pracy szkoły. Dzięki takim programom, szkoła postrzegana jest jako miejsce przyjazne dziecku, gdyż proponuje wzbogaconą ofertę edukacyjną. Ponadto stwarza dobre warunki ku temu, aby nastąpiła poprawa samoświadomości własnego ciała, emocji oraz reakcji (zamiast przyjmować strategię ucieczki czy  wybuchać złością), a co za tym idzie szeroko rozumianego bezpieczeństwa. Wszystko to wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców.