Pierwsze zadnie z projektu edukacyjno-społecznego „Każdy inny- wszyscy równi"
23 września rozpoczęliśmy działania w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjno-Społecznego „Każdy inny – wszyscy równi”.
W ostatnią niedzielę września obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego, który ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy osób niesłyszących.
Z tej okazji w klasie 4b zorganizowane zostały zajęcia dotyczące języka migowego. Uczniowie obejrzeli prezentacje multimedialną, z której dowiedzieli się m.in. że język migowy służy nie tylko do porozumiewania się, ale jest również narzędziem w poznawaniu świata. Nie istnieje jeden język migowy, lecz jest wiele jego odmian i nawet w Polsce osoby mieszkające w różnych regionach używają nieco innego języka migowego.
Podczas zajęć uczniowie poznali podstawowe zwroty w języku migowym i wykonali ćwiczenia praktyczne z użyciem alfabetu palcowego. Jak sami przyznali nauka języka migowego nie należy do najłatwiejszych, ale daje wiele radości i satysfakcji ze zrozumienia gestów.
Dzięki zajęciom uczniowie poznali podstawowe informacje nt. języka migowego, wzbogacili wiedzę dotyczącą funkcjonowania osób niesłyszących oraz uświadomili sobie problemy, z jakimi muszą się zmagać na co dzień ludzie żyjący w świecie ciszy.
Opracowała: K. Rabikowska